Esport w Polsce: Rozmowa z Dyrektorem ESL Gaming Polska o Przyszłości, Strategii i Wpływie na Globalną Scenę

Esport w Polsce - Laptop gamingowy

Od najmłodszych lat prawie każdy z nas miał styczność z komputerem. Dziś jest on nieodłączną częścią naszego codziennego życia. Służy nam do pracy, zakupów, rozmów, dokonywania operacji bankowych. Gros czasu przy komputerze poświęcamy oddając się rozrywce. Kto z nas jeszcze X lat temu słyszał o Esporcie? Od pewnego czasu jest prawdziwy boom na Esport w Polsce. Jest to połączenie świata wirtualnego ze sportem właśnie. Dziedzina ta z przytupem weszła w świat sportu i świat gier komputerowych. Przy okazji odbywającej się w katowickim “Spodku” kolejnej edycji Intel Extreme Masters zapraszamy na rozmowę z Dyrektorem ESL Gaming Polska, Aleksandrem Szlachetko. Tematem rozmowy jest przyszłość, strategia i wpływ na globalną scenę Esportu.

Intel Extreme Masters (IEM): Nowe Podejście i Skala Wydarzenia

Esport z roku na rok rośnie w siłę, ewoluuje. Zmianie ulega także skala wydarzenia – Zdecydowanie tegoroczna edycja wydarzenia jest dla nas wyjątkowa pod wieloma względami. Przede wszystkim wróciliśmy w pełnej krasie, tzn. razem z dwoma głównymi turniejami, tj. Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) w Spodku i StarCraft II w Międzynarodowym Centrum Kongresowym (MCK) po 3 latach przerwy powróciliśmy ze strefą IEM Expo. To jeden z elementów, którego bardzo nam brakowało – strefa Expo to miejsce, które pokazuje skalę i siłę naszego wydarzenia. Ludzie mają tutaj możliwość w atrakcyjny sposób spędzić czas, spotkać się z innymi osobami o podobnych zainteresowaniach, poznać lepiej świat gier i technologii i przede wszystkim, doświadczyć emocji związanych z rywalizacją. Historycznie hale MCK wypełniały tysiące odwiedzających i w tym roku było podobnie.

Razem z IEM Expo przygotowaliśmy dla kibiców dwa dodatkowe turnieje esportowe. Pierwszym z nich był ESL Impact, w którym rywalizowało 8 najlepszych zespołów kobiecych w CS:GO z całego świata, w tym polki z NaVi Javelins. Drugim był debiut naszego nowego produktu – wirtualnych wyścigów rozgrywanych w ramach cyklu ESL R1. To był bardzo emocjonujący weekend.
Dodatkowo, aby podkreślić nasze kompleksowe podejście do esportu, zorganizowaliśmy w tym roku dwudniową konferencję EFG Esports Forum. To biznesowe spotkanie pozwoliło nam szerzej spojrzeć na naszą branżę, jako całość, jak również przedstawić uczestnikom jej perspektywy na przyszłość – mówi Aleksander Szlachetko, Dyrektor ESL Gaming Polska


Czytaj także:


EFG Esports Forum: Dialog z Branżą i Wprowadzenie Kobiecych Rozgrywek

Podczas tegorocznego katowickiego IEM 2023 zauważono, że Esport cały czas się rozwija. Rozwój Esportu musi iść jednak w parze z dialogiem ze wszystkimi Partnerami. Chcąc aby Esport wzbudzał zainteresowanie potrzebne są nowości. Jedną z nich mogłoby być wprowadzenie rywalizacji kobiet. O czym mówił Aleksander Szlachetko. – Chcemy, aby kobiety miały możliwość budowania własnej marki w esporcie, nabywania doświadczenia w turniejach o najwyższych rangach i profesjonalizacji, która pozwoli im na coraz większe osiągnięcia. Wierzymy, że to długofalowe działanie, które docelowo pozwoli wyrównać poziom i zlikwidować jakiekolwiek bariery, które obecnie istnieją – powiedział Aleksander Szlachetko

Perspektywy dla Esportu: Wzrost, Streaming i Współpraca z Partnerami

Jakie perspektywy rysują się dla Esportu w przyszłości? – uważam, że perspektywą dla nas jest pokazanie coraz szerszemu gronu partnerów i odbiorców, że esport sam w sobie stanowi pewną platformę, która stale rośnie i zwiększa dotarcie i pozwala na współpracę na wielu płaszczyznach. A w połączeniu ze skalą naszego biznesu, to przepis na przyszłość pod znakiem sukcesu.

Przy okazji IEM w Katowicach pojawił się temat Esportu na Igrzyskach Olimpijskich. Oto, co na ten temat sądzi Aleksander Szlachetko

Aleksander  Szlachetko: Jestem przekonany, że poziom rywalizacji, który reprezentują nasi zawodnicy, ich podejście do profesji i skala, na jaką działają jest na podobnym poziomie do sportu tradycyjnego. Dlatego nie mam też wątpliwości, że esport mógłby znaleźć się na Igrzyskach Olimpijskich. Bez wątpienia byłoby to dla nas wyróżnienie, ale mamy wyznaczoną własną ścieżkę rozwoju.

Esport świetnie funkcjonuje we własnym zakresie, IEM Katowice jest doskonałym przykładem tego, że działamy na skalę światową i bez grama kompleksów. Docieramy do milionów osób z całego świata i widzimy, że te liczby stale rosną. Wierzę, że powracające rozmowy o obecności esportu na Igrzyskach czy też obecność Pana Apoloniusza Tajnera na naszym Forum świadczą o tym, że zmienia się też sposób postrzegania nas, jako branży, na zewnątrz. Myślę, że powoli zaczynamy zbierać owoce dekady naszej pracy ukierunkowanej między innymi na edukację tego, czym jest i z czym wiąże się sport elektroniczny.

benchmark.pl: A na koniec – co dalej przed Wami? Jak zapowiada się reszta roku?

Aleksander  Szlachetko: Przed nami przede wszystkim wiele pracy. U nas miernik prędkości nigdy nie zwalnia, więc zamykając jeden rozdział, już otwieramy kolejny. Lokalnie, w katowickim Production Hub, realizujemy liczne projekty, które mimo tego, że tworzone są u nas, to są produktami globalnymi i transmitujemy je do nawet kilkunastu krajów jednocześnie. Szczególnie strategicznym sektorem dla nas jest esport mobilny, który cały czas zwiększa swoje znaczenie w naszej branży. Dlatego jesteśmy odpowiedzialni za produkcję między innymi takich projektów, jak Snapdragon Pro Series, które stanowi jedną z najszybciej rosnących platform esportu mobilnego na świecie, czy też PUBG Mobile League.

IEM Katowice to początek esportowej przygody każdego roku. Zaczęliśmy z przytupem, ale faktycznie wiele jeszcze przed nami. Czekają nas liczne wydarzenia, turnieje i projekty do zrealizowania. Dopiero co ogłosiliśmy kolejny rok zmagań w StarCraft II, a do tego już teraz rozpoczął się kolejny etap rywalizacji zawodników CS:GO.

Dla mnie kluczowe jest to, aby to, co zbudowaliśmy podczas tego lutowego weekendu procentowało dalej. Po samodzielnym turnieju w MCK, ESL Impact lada moment rozpoczną swój 3. sezon. Przed nami też kilka tygodni walki na wirtualnych torach w ramach ESL R1. Publiczność mogła na żywo zobaczyć, na czym nasz nowy turniej polega i z czym się wiąże, teraz czas wyłonić najlepszych zawodników Sezonu Wiosennego

Esport w Polsce – Plany na Przyszłość: Turnieje, Projekty i Strategia Rozwoju ESL Gaming Polska

 IEM Katowice to początek esportowej przygody każdego roku. Zaczęliśmy z przytupem, ale faktycznie wiele jeszcze przed nami. Czekają nas liczne wydarzenia, turnieje i projekty do zrealizowania. Dopiero co ogłosiliśmy kolejny rok zmagań w StarCraft II, a do tego już teraz rozpoczął się kolejny etap rywalizacji zawodników CS:GO.

Dla mnie kluczowe jest to, aby to, co zbudowaliśmy podczas tego lutowego weekendu procentowało dalej. Po samodzielnym turnieju w MCK, ESL Impact lada moment rozpoczną swój 3. sezon. Przed nami też kilka tygodni walki na wirtualnych torach w ramach ESL R1. Publiczność mogła na żywo zobaczyć, na czym nasz nowy turniej polega i z czym się wiąże, teraz czas wyłonić najlepszych zawodników Sezonu Wiosennego – zakończył Aleksander Szlachetko

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *